5 alimente de toamnă anti-oboseală

Odata cu sosirea toamnei, se intampla destul de des sa ne simtim mai obositi si lipsiti de motivatie. Si totusi, numeroase alimente de sezon ne pot ajuta sa ne regasim intreaga energie de care avem nevoie in viata de zi cu zi. Iata deci care sunt cele mai bune alimente anti-oboseala.

Kiwi pentru a combate oboseala. Printre cele mai delicioase si mai sanatoase fructe de toamna se regaseste kiwi-ul. Este foarte bogat in fibre si este un aliment anti-oboseala prin excelenta. Nivelul sau exceptional de vitamina C favorizeaza absorbtia de fier si participa la intarirea sistemului imunitar. Un singur fruct este cel care poate acoperi nevoile noastre in vitamina C cu 80%. In plus, acest fruct are virtuti cicatrizante si protejeaza sistemul cardiovascular de numeroase maladii.

Cu banana, poti spune adio oboselii. Banana este unul din cele mai nutritive fructe. Triptofanul pe care il contine te ajuta sa lupti contra depresiei si oboselii. Este foarte bogata in potasiu, in magneziu si in vitamina B6, favorizand concentrarea si contribuind la echilibrul emotional. Contine si fier, indispensabil pentru sanatate. Este deci alegerea ideala pentru a combate oboseala.

Oboseala automnala- mizeaza pe fructele cu coaja. Fructele cu coaja reprezinta o sursa de energie exceptionala. Toamna, poti alege nucile si alunele. Nucile sunt foarte bogate in vitamina B6 si contin acizi grasi omega 6 indispensabili starii noastre de bine fizice sau mentale. Alunele sunt cele mai bogate in vitamina E si pot intari sistemul imunitar. Pentru a-ti face plinul de energie si pentru a lupta contra oboselii, le poti consuma deci fara probleme.

Lintea, un aliment anti-oboseala. La fel ca si alte leguminoase, lintea are numeroase beneficii. Este o sursa consecventa de proteine, contine antioxidanti si are o cantitate la fel de importanta de fier, indispensabil pentru a lupta contra oboselii. Lintea este bogata in fibre si contribuie la buna functionare a tranzitului intestinal. In plus, te ajuta sa ajungi la o senzatie de satietate mult mai repede.

Oboseala- nu neglija nici fructele de mare. Beneficiile fructelor de mare sunt cunoscute inca din negura vremurilor. Deci trebuie sa le faci un loc bine meritat la tine in farfurie odata cu sosirea toamnei. Sunt foarte bogate in proteine si in omega 3 si au un efect antioxidant datorita seleniului si fosforului pe care il contin. Iar iodul pe care il contin contribuie la buna functionare a glandei tiroide. Consuma deci cat mai mult stridii si alte fructe de mare pentru a fi in forma maxima pe timp de toamna.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *